Saturday 2 April 2016

BAIK

BAIK
Katanya, aku dengar kau baik
Aku lirik-lirik kamu memang baik
Katanya, aku dengar kau cantik
Aku lihat-lihat kau hanya baik
Katanya, aku dengar kau selalu menarik
Aku tarik-tarik kesimpulannya kau tetap baik
Aku dengar dari semua mulut
Kuhaturkan kepadamu menjadi sebuah kata yang berlutut
Yang tak sedikitpun menunjukkan rasa salut
Namun, ianya hanya beriring takut
Kau bisa mengubah dunia!
Sebab apa?
Karna apa?
Dengan apa?
Kok bisa?
Katanya, aku dengar-dengar kau unik
Aku tatap-tatap kau adalah baik
Katanya, aku dengar-dengar kau karismatik
Aku fikir-fikir seribu daya aku fikir
Kau tetaplah baik
Kau tak cantik kau tak menarik
Kau tak unik kau tak karismatik
Kau hanyalah baik cukup dengan baik
Usah tontonkan segalanya
Bagiku baik tetaplah baik kau tidak perlu menjadi baik
Bagiku baik adalah baik kau tak perlu mencari baik
Kau adalah baik dari baik yang tercipta dari baik untuk baik
Kau adalah baik dan segalanya untuk baik
Bukan karna cantik kau baik
Bukan karna menarik kau baik
Bukan karna unik lantas kau baik
Bukan karna karismatik kau baik
Kau memanglah baik dari baik
Kau cukup menjadi baik
Insyaallah baik
Akhirilah semuanya dengan baik
Yogyakarta, 02 April 2016

No comments: