Wednesday 7 June 2017

Si Sepi Yang Lebih Suka Matcha daripada Kopi

Perkenalkan, aku adalah si sepi yang benci sendiri.
 Aku adalah jemari yang tak suka diselipi cincin. 
Polos saja, biar sederhana asal bermakna. 
Aku adalah si sepi, benci sendiri tapi suka menyendiri, tidak juga kepada orang lain menjadi anti. 
Aku hanya lebih senang mengamati, daripada berceracau penuh bara api. 
Bagiku, sunyi adalah hal paling asyik untuk merenungi, siapa aku dan sudah sepantas apakah aku. 
Perkenalkan, aku adalah si sepi yang terlihat asyik dengan dunia sendiri. 
Aah, aku hanya si introvert, yang bisa sehangat oven, tapi juga sedingin freezer. Kalau mau tahu aku, silahkan masuk. 
Ku sediakan sebuah kursi dan meja. 
Ada teh hangat di sana. 
Sebagai perkenalan, asal kau tahu, aku lebih suka matcha daripada kopi. 
Mau mampir?
Tasik malaya, 04 Februari
Aisyah

No comments: